Dagen blir full av saknad å sorg

Tänkte skriva ett inlägg till min bästa killkompis Marwan, som idag åker tillbaka till Irak.
Fel personer åker hem. Jag skämms å säga att jag e halvsvensk. Jag skämms över Sverige! Dom tar hit folt, skickar sedan hem dom. Hur ska dom ha de, ta hit å låt dom va kvar eller ta inte emot. Svårt eller?
Jag har känt Marwan sen ett år tillbaka, så lite men så mycket fina minnen tillsammans, lite småtjaffs å så men de blir alltid bra igen. Marwan e en jättefin kille. Han bryr sig alltid om folk, alltid glad, positiv, snäll person. Jag fick starka vänkänslor för honom, han kunde man verkligen lita på. Man kunde prata om allt me honom. Han fanns alltid där, vilket väder de än va, vilken tid de än va.
Vi va bara vänner. Å jag hoppas vi kommer få träffas snart igen.

Jag skrev ett litet sms till honom för att försöka glädja han lite iallafall,


"
Ha de bäst Marwan, jag glömmer dej aldrig. Å förlåt för alla gånger jag har varit dum mot dej. Ti Amo bästiskille. Kommer sakna dej väldigt mycket, men vi ses snart igen! De ser jag fram emot :) Se positivt på hela saken, de här e bara en semester i några månader, du kommer komma tillbaka. Å läs detta sms om du mår dåligt, för då har du en liten tanke på mej hehe. "

Hoppas de glädjer han lite.
Ja, de va skönt å skriva av sig lite. Nu ska jag fälla några tårar å tänka tillbaka på tiden å sedan göra en smoothie, om jag kan dricka de ens..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0